PLUS Eredivisie Pop-up verzamelkaartjes

Klant

PLUS Retail BV

Licentie

KNVB Eredivisie

Concept

Spaar alle 288 Pop-up Eredivisie voetbalplaatjes in je luxe verzamelmap.

Categorie
Spaaractie
Over dit project

PLUS lanceerde enkele jaren geleden als eerste supermarktketen in Nederland het Eredivisie-voetbalplaatjes-concept. De spaaractie was een grote hit. SMACS zorgde ervoor dat het succes herhaald werd, ditmaal in de vorm van Eredivisie Pop-up plaatjes. SMACS toverde de aloude voetbalplaatjes om tot Pop-up spelers en bracht ze zo ‘tot leven’! Dankzij het bijgeleverde speelveld waarmee kinderen hun eigen ideale opstelling konden maken, kreeg het product een extra hoge ‘speelwaarde’. Verzamelen kreeg een upgrade en werd spelen!

 

Product

De Pop-up voetbalplaatjes spaaractie bestond uit:

  • 288 pop-up spelers (per club 14 spelers, 1 trainer en 1 logo per club)
  • Luxe verzamelalbum inclusief speelveld

Bij iedere 10 euro aan boodschappen ontvingen klanten een pakje met 4 Pop-up spelers. Het luxe verzamelalbum inclusief speelveld waren apart te koop.

 

SMACS

Een reeds eerder door PLUS uitgebrachte versie Eredivisie voetbalplaatjes werd door SMACS nieuw leven ingeblazen door middel van dit concept met Pop-up plaatjes. Deze nieuwe variant op de standaard voetbalplaatjes werd wederom met groot succes door de klanten van PLUS ontvangen.
SMACS verzorgde o.a. het onderzoek naar de productiemogelijkheden en dat het “Pop-up” effect in praktijk ook echt zou werken.

 

Werkzaamheden
  • Pitchen van het conceptidee
  • Productontwikkeling, waaronder de selectie van de verschillende fotografische elementen
  • Creatieve input voor Pop-up ontwerpen en ontwerp van het design
  • Contact en afstemming product met reclamebureau
  • Begeleiding van het productieproces
  • Bewaken FSC-normen
  • Bewaken van budget
  • Contact tussen licentiehouder en klant

 

Deze case is ontwikkeld in partnership.