De bioscoopfilm The Minions was een enorme hit in kinderland. SMACS haalde de licentie voor PLUS binnen tijdens de vooraankondiging van deze populaire film. In samenwerking met Universal Studios ontwikkelde SMACS vervolgens een succesvolle spaaractie van Minions penciltoppers: Minions voor op je pen, potlood of vinger.
PLUS lanceerde enkele jaren geleden als eerste supermarktketen in Nederland het Eredivisie-voetbalplaatjes-concept. De spaaractie was een grote hit. SMACS zorgde ervoor dat het succes herhaald werd, ditmaal in de vorm van Eredivisie Pop-up plaatjes. SMACS toverde de aloude voetbalplaatjes om tot Pop-up spelers en bracht ze zo ‘tot leven’! Dankzij het bijgeleverde speelveld waarmee kinderen hun eigen ideale opstelling konden maken, kreeg het product een extra hoge ‘speelwaarde’. Verzamelen kreeg een upgrade en werd spelen!
In deze spaaractie ontvingen klanten bij een groente- of fruitaanbieding een gratis 3D-beker met een Eredivisiespeler erop. In totaal waren er acht verschillende bekers van acht verschillende voetbalclubs. Te sparen waren onder andere Ajax-speler Cilissen, Feyenoorder Janmaat en PSV’er Willems. Het eten van groenten en fruit was gekoppeld aan een Eredivisiespeler en hun krachten: sprongkracht, schotkracht, loopkracht.
In 2014 lanceerde Hoogvliet tijdens het WK voetbal de populaire spaaractie WK Connects: plastic WK-poppetjes met een zuignap. Op de WK Connects ontstond een ware run. Binnen een aantal dagen waren de populaire poppetjes op. Hoogvliet organiseerde ruilmiddagen om teleurgestelde kinderen te voorzien.
De Grote Extra Voordeelshow-actie bestond uit een campagne met prijzentickets. Klanten konden ‘luikjes’ openmaken en kans maken op een van de 2 miljoen prijzen. Bij 3 dezelfde afbeeldingen ontving de klant een prijs. De kaartjes werden verpakt in een speciale toonbankdisplay. Door de prijzentickets te koppelen aan wisselende producten en andere aanbiedingen, was het mogelijk de klant miljoenen prijzen te bieden. Klanten konden zowel on- als offline aan de campagne meedoen.
Elke Belgische Kruidvat klant ontving bij 10 euro aan producten een A5-velletje met Feestelijke Fotoprops, die per week varieerden. Klanten konden hun selfie delen op een speciale Kruidvat social media-pagina. Zij die de foto deelden op een van hun eigen social media-pagina’s, maakten kans op geweldige prijzen.