AS Watson - Kruidvat België 25 jaar
Speciaal door SMACS ontworpen illustraties
16 Verschillende dubbelzijdig bedrukte A5 velletjes met meerdere Feestelijke Fotoprops. 4 Velletjes werden voorzien van speciale technieken: glitter, glow-in- the-dark en fluor.
Deze actie bestond uit:
Elke België Kruidvat bezoeker ontving bij 10 euro aan producten een A5-velletje met Feestelijke Fotoprops, die per week varieerden. Er zaten meerdere Fotoprops op een velletje, die je eenvoudig uit kon drukken voor gebruik. Tevens waren de velletjes in 2 talen: 1 zijde was Nederlandstalig en 1 zijde Franstalig. Klanten konden hun selfie delen op speciale Kruidvat social media-pagina’s en maakten kans op geweldige prijzen.
Kruidvat België benaderde Smacs om een concept te bedenken in het kader van hun 25-jarig jubileum. De briefing was simpel: de actie moest een feestelijk tintje verspreiden en een actie zijn voor alle Belgen. Belangrijke voorwaarden: een hoge visibility en geschikt voor iedereen. Dit was voor Smacs genoeg input om een unieke actie te bedenken, eentje waar alle Belgen zich door aangetrokken voelde: de Feestelijke Fotoprops-actie. Vernieuwend en origineel. Kruidvat-klanten ontvingen speciaal voor deze actie door SMACS ontworpen Fotoprops. Door er een social media-component aan toe te voegen kreeg de actie veel bekendheid in heel België.
Als vooraankondiging werd er een -‘model voor een dag’-concept geïntroduceerd. Echte Kruidvatbezoekers (dus geen modellen) mochten speciaal voor de Fotoprops een dagje model spelen. Zij kregen een fotoshoot en kwamen vier weken lang op Abris, in folders en op de website. Zo werd de hele campagne nog dichter bij het Belgische volk gebracht.