De feestelijke Fotoprops + specials

Klant

AS Watson - Kruidvat België 25 jaar

Licentie

Speciaal door SMACS ontworpen illustraties

Concept

16 Verschillende dubbelzijdig bedrukte A5 velletjes met meerdere Feestelijke Fotoprops. 4 Velletjes werden voorzien van speciale technieken: glitter, glow-in- the-dark en fluor.

Categorie
Spaaractie
Over dit project

Deze actie bestond uit:

  • Gratis Fotoprops (voor elke betalende klant): 1 A5-velletje (16 verschillende)
  • Speciale Fotoprops (bijvoorbeeld met glitter, glow-in- the-dark en fluor) voor de Extra Voordeelkaarthouders (de loyaliteitspas van Kruidvat)

 

Elke België Kruidvat bezoeker ontving bij 10 euro aan producten een A5-velletje met Feestelijke Fotoprops, die per week varieerden. Er zaten meerdere Fotoprops op een velletje, die je eenvoudig uit kon drukken voor gebruik. Tevens waren de velletjes in 2 talen: 1 zijde was Nederlandstalig en 1 zijde Franstalig. Klanten konden hun selfie delen op speciale Kruidvat social media-pagina’s en maakten kans op geweldige prijzen.

 

SMACS

Kruidvat België benaderde Smacs om een concept te bedenken in het kader van hun 25-jarig jubileum. De briefing was simpel: de actie moest een feestelijk tintje verspreiden en een actie zijn voor alle Belgen. Belangrijke voorwaarden: een hoge visibility en geschikt voor iedereen. Dit was voor Smacs genoeg input om een unieke actie te bedenken, eentje waar alle Belgen zich door aangetrokken voelde: de Feestelijke Fotoprops-actie. Vernieuwend en origineel. Kruidvat-klanten ontvingen speciaal voor deze actie door SMACS ontworpen Fotoprops. Door er een social media-component aan toe te voegen kreeg de actie veel bekendheid in heel België.

 

Als vooraankondiging werd er een -‘model voor een dag’-concept geïntroduceerd. Echte Kruidvatbezoekers (dus geen modellen) mochten speciaal voor de Fotoprops een dagje model spelen. Zij kregen een fotoshoot en kwamen vier weken lang op Abris, in folders en op de website. Zo werd de hele campagne nog dichter bij het Belgische volk gebracht.

 

Werkzaamheden
  • Zelf ontworpen SMACS illustraties
  • Bedenken en pitchen van het conceptidee
  • Productdevelopment: ontwikkelen en realiseren van het product
  • Adviseren over tweetalig product
  • Creatieve input voor artwork
  • Contact en afstemming product met reclamebureau
  • Key-visual (beeldmerk) met Feestelijke Fotoprops als campagnebeeld
  • Begeleiding van het productieproces
  • Verzorging logistiek traject
  • Bewaken van budget