De Grote Extra Voordeelshow – prijzentickets

Klant

AS Watson - Kruidvat Nederland

Licentie

Samenwerking met diverse partners van Kruidvat ivm prijzen-funding.

Win-actie

De Grote Extra Voordeelshow prijzentickets. Maak kans op 1 van de 2 miljoen prijzen.

Categorie
Winactie
Over dit project
Product

De Grote Extra Voordeelshow-actie bestond uit een campagne met prijzentickets. Klanten konden ‘luikjes’ openmaken en kans maken op een van de 2 miljoen prijzen. Bij 3 dezelfde afbeeldingen had je prijs en ontving je het desbetreffende product gratis. De kaartjes werden verpakt in een speciale toonbankdisplay.
Door de prijzentickets te koppelen aan wisselende producten en andere aanbiedingen, was het mogelijk de klant miljoenen prijzen te bieden. Klanten konden zowel on- als offline aan de campagne meedoen.

 

SMACS

Op verzoek van Kruidvat ontwikkelde SMACS een aantal concepten voor 2016. Het verzoek was: leuke win-actie, simpel, spraakmakend en low-budget. Dit resulteerde in de Grote Extra Voordeelshow campagne.
Al eerder werden er winacties gedaan, maar nooit eerder in de vorm van prijzentickets met “luikjes”. SMACS was samen met het reclamebureau van Kruidvat verantwoordelijk voor de creatieve invulling van de gehele campagne. Voor deze campagne werd samengewerkt met diverse leveranciers van Kruidvat, zoals Henkel, Unilever en l’Oreal.

 

Werkzaamheden
  • Bedenken en pitchen van het conceptidee
  • Voorlichting over mogelijkheden instant-win- acties
  • Informeren klant over de diversiteit aan mogelijkheden op het gebied van karton- en papier
  • Bewaken FSC-normen
  • Productdevelopment: ontwikkelen en realiseren van het product
  • Creatieve input voor artwork
  • Contact en afstemming product met reclamebureau
  • Begeleiding van het productieproces
  • Bewaken productieproces in verband met beschikbare prijzen en daaraan gekoppelde
    producten
  • Verzorging logistiek traject
  • Bewaken van budget