PLUS Retail BV
KNVB Eredivisie
Eredivisie KRACHTVOER voetbalbekers Verzamel alle 8 3D-bekers met speciale “effecten”.
In deze spaaractie ontvingen klanten bij een groente- of fruitaanbieding een gratis 3D-beker met een Eredivisiespeler erop. In totaal waren er 8 verschillende bekers van acht verschillende voetbalclubs. Te sparen waren onder andere Ajax-speler Cilissen, Feyenoorder Janmaat en PSV’er Willems. Het eten van groenten en fruit was gekoppeld aan een Eredivisiespeler en hun krachten: sprongkracht, schotkracht, loopkracht.
De bekers werden voorzien van diverse 3D-technieken, waaronder een “movie” effect (je ziet de bal wegtrappen), “flip” effect en diepte effect.
Door het grote succes waren alle bekers al binnen 4 weken op, terwijl de actie totaal 6 weken zou duren.
De actie werd onder andere ondersteund met een radio- en tv-commercial waarin bekende voetballers het eten van groenten en fruit promoten.
De Eredivisie Krachtvoer spaaractie bestond uit:
De Eredivisie 3D-bekers met Powerkracht werden wekelijks weggegeven bij aankoop van een bepaald soort groente of fruit.
Om gezinnen met kinderen te stimuleren meer groente en fruit te eten, bedacht SMACS voor PLUS dit concept waarbij AGF-producten gekoppeld werden aan Eredivisiespelers en powerkracht: “Krachtvoer voor kinderen”. Dankzij deze creatieve invalshoek was PLUS hiermee de eerste supermarkt die zich met haar campagne zo duidelijk richtte op groente en fruit voor kinderen. Naast het hele concepting-traject, begeleidde SMACS het productieproces en adviseerde over het uiteindelijke design.
Deze case is ontwikkeld in partnership.