PLUS Retail BV
The Minions van Universal Studios / Illuminations
Verzamel alle 16 verschillende penciltoppers, waarvan 4 “specials”.
De bioscoopfilm The Minions was een enorme hit in kinderland. SMACS haalde de licentie voor PLUS binnen tijdens de vooraankondiging van deze populaire film. In samenwerking met Universal Studios ontwikkelde SMACS vervolgens een succesvolle spaaractie van Minions penciltoppers: Minions voor op je pen, potlood of vinger.
De Minions spaaractie bestond uit:
Bij elke 15 euro aan boodschappen of bij een aantal wekelijkse actieproducten, kregen klanten 1 Minion cadeau. De verzamelkoffer (€2,49) was los te koop.
In deze case heeft SMACS haar veelzijdigheid bewezen: van creatief voorstel (pitch), concept en productontwerp tot het begeleiden van het productieproces. SMACS is gedurende het hele traject de spil geweest tussen licentiepartner en PLUS. SMACS hield tijdens de gehele realisatie de strenge voorwaarden van de styleguide van Universal Studios nauwlettend in de gaten. De wensen van de klant en de eisen van de studio werden hierbij in acht genomen. Ook wist SMACS elk item binnen budget te brengen door nauwkeurig naar productieprocessen te kijken. Zo zorgde zij ervoor dat beide partijen tevreden waren. De actie ging de boeken in als een van de meest succesvolle spaaracties van PLUS.
Ontwikkeld in partnership.